ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΛΙΟΠΕΤΡΙΟΥ
Δευ-Παρ – 7.30-13.05
Τηλέφωνο: 23942200
Τηλεομοιότυπο: 23943316
Μενού

Στο σχολείο μας εφαρμόζεται  η προσέγγιση CLIL, η οποία υιοθετείται από το Αναλυτικό Πρόγραμμα Προδημοτικής Εκπαίδευσης για την εφαρμογή ξένης γλώσσας στο Νηπιαγωγείο. Η προσέγγιση CLIL αναφέρεται στην εισαγωγή ενός γνωστικού αντικειμένου ή θεματικών ενοτήτων μέσα στα πλαίσια διαφόρων γνωστικών αντικειμένων, μέσω μιας ξένης γλώσσας. 

Στην προσχολική εκπαίδευση η ξένη γλώσσα δεν εισάγεται ως ξεχωριστό μάθημα αλλά γίνεται μέρος της καθημερινής ζωής των παιδιών στο σχολείο και πραγματοποιείται σταδιακά μέσα από σύντομες περιόδους επαφής και αλληλεπίδρασης με τη γλώσσα, με έμφαση στην ακρόαση/ομιλία και χωρίς ανάπτυξη του γραπτού λόγου ή της δεξιότητας της ανάγνωσης.

Στην Κύπρο εφαρμόζονται τα πιο κάτω μοντέλα:

Μοντέλο 1: CLIL showers

Αυτό το μοντέλο αναφέρεται σε μικρές περιόδους επαφής με τη ξένη γλώσσα οι οποίες μπορούν να ενσωματωθούν σε οποιαδήποτε στιγμή της σχολικής ημέρας και σε οποιοδήποτε γνωστικό αντικείμενο (π.χ. 10 λεπτά κατά τη διάρκεια της Δομημένης Δημιουργικής ή Κινητικής Δραστηριότητας με όλα τα παιδιά (Μουσικής Αγωγής/Φυσικής Αγωγής), 5 λεπτά στην Δομημένη Δραστηριότητα με όλα τα παιδιά (ώρα του κύκλου), κτλ.). Αυτές οι περίοδοι μπορεί να είναι μικρές (π.χ. 5 λεπτά) αλλά σταδιακά μεγαλώνουν σε διάρκεια και μπορεί να φτάσουν και τα 30 λεπτά.

Μοντέλο 2: Διδασκαλία ενός συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου μέσα από τη ξένη γλώσσα

Στην Προδημοτική Εκπαίδευση διδάσκονται συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα όπως Φυσική Αγωγή, Μουσική Αγωγή, Μαθηματικά, , κτλ. Η προσέγγιση CLIL μπορεί να χρησιμοποιείται συστηματικά σε αυτά τα γνωστικά αντικείμενα, π.χ. τα παιδιά μπορεί να έχουν συστηματικά μαθήματα Φυσικής Αγωγής στα Αγγλικά. Η ξένη γλώσσα εισάγεται σταδιακά, και συστηματικά αυξάνεται ο χρόνος στον οποίο χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

Μοντέλο 3: Συνδυασμός των δυο πιο πάνω μοντέλων

Οι εκπαιδευτικοί, μπορούν να εφαρμόζουν ένα μοντέλο στο οποίο να χρησιμοποιούν CLIL showers κατά τη διάρκεια της μέρας καθώς και σε συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα. Αυτό σημαίνει ότι μία/ένας εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιεί CLIL showers σε διάφορες ώρες της ημέρας, (π.χ. κατά τη διάρκεια του Ελεύθερου ή/και Δομημένου Παιχνιδιού, κατά τη Δομημένη Δραστηριότητα με όλα τα παιδιά, ή κατά τη διάρκεια διδασκαλίας γνωστικού αντικειμένου), όπως επίσης και να εφαρμόζει την προσέγγιση συστηματικά για τη διδασκαλία ενός συγκεκριμένου γνωστικού αντικειμένου (π.χ. Μουσική Αγωγή).

 

Επιστολή προς γονείς

 

Τραγούδια

Hello Song 

Goodmorning Song and How are you

5 little monkeys 

Five little men in a Flying Saucer

Five Little Snowmen Standing in a Row